Programın amacı hayat boyu gelişim bakış açısıyla, farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin ve grupların ruhsal açıdan sağlıklı bir biçimde gelişebilmeleri, iyilik hallerinin korunabilmesi ve sürdürülebilmesi ile akademik, kariyer, sosyal ve duygusal, kişisel ve ilişkisel güçlüklerinin üstesinden gelebilmeleri için ihtiyaç duyabilecekleri önleyici, geliştirici ve çare bulucu ruh sağlığı hizmetlerini/psikolojik yardım hizmetlerini etkili biçimde sunabilen; mesleki etik ilke, kural ve yasalara bağlı; kültüre duyarlı; alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyen ve bağımsız araştırmalar yapabilen psikolojik danışmanlar yetiştirmektir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans programının temel amacı öğrencilerin bu alandaki temel ve güncel uygulamalara ilişkin bilgi ve becerilerini arttırmak, bireylerin alanları ile ilgili bilimsel bir araştırma yapma konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Bu programı tamamlayan öğrenciler rehberlik ve psikolojik danışma yeterlik alanlarında bilgi ve becerilerini üst düzeye taşıyarak kurumlarda sundukları rehberlik ve psikolojik danışma uygulamalarını daha etkili biçimde gerçekleştirebilirler. Bunun yanında bilimsel araştırma yöntemleri, etik kurallar, bilimsel araştırmada istatistiksel analiz ve raporlama konularında bilgi, beceri ve deneyim elde ederek bilimsel araştırmalar yapabilirler.
Eğitim dili
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Tezsiz Yüksek Lisans Programının eğitim dili Türkçedir.
Program Süresi
Tezsiz program: 3 yarıyıl
Dersler
Program dersleri, hafta içi 18:00-21:00 saatleri arasında yürütülmektedir. Derse devam zorunludur.
Diğer Koşullar
- Öğrenciler mezun olabilmek için normal ders yüküne ek olarak Tezsiz Programda “Dönem Projesi” hazırlamak zorundadır.
- ALES'e geçtiğimiz beş yıl içinde girip, herhangi bir puan grubundan minimum 55 puan almış olmak gereklidir.
Program Açılma Dönemleri
- Yılda iki kez Güz ve Bahar yarıyıllarında öğrenci başvuruları yapılmaktadır.
Bütün dünyada ve Türkiye’de psikolojik yardım hizmetlerine olan ihtiyaç ve farkındalık hızla artmaktadır. Özellikle Covid-19 pandemisi sonrası psikolojik yardım ve destek hizmetlerine olan talep gözle görülür bir şekilde artırmıştır. Psikolojik yardım hizmetlerine olan bu artış eğiliminin en azından bu hızıyla devam edeceği, insanlığın yakın gelecekte küresel ısınma ve iklim değişikliği, göç, enerji ve su gibi konularda küresel düzeyde krizler yaşayacağı, bu krizlerin yaratacağı makro düzeydeki sosyal ve ekonomik sorunlar yanında bireysel düzeyde psikolojik sorunlarla da baş etmek zorunda kalacağı öngörülmektedir.
Makro düzeydeki bu gelişmeler psikolojik yardım hizmetlerine olan ihtiyacı artırırken, Türkiye’de de meydana gelen toplumsal değişimler, psikolojik yardım hizmetlerine olan ihtiyacı ve farkındalığı artırmaktadır. Kentleşme, eğitim düzeyinin yükselmesi, kadının çalışma yaşamına daha fazla katılması, aile yapısındaki değişmeler, ortalama ömür beklentisinin artması, görece artan refah, teknoloji kullanımının özellikle iletişim araçlarının kullanımının yaygınlaşması gibi etmenleri toplumsal değişim ve dönüşüm hızını artırmakta bu değişim ve dönüşümler de insan ilişkilerini ve uyum çabalarını zorlamaktadır. Yaşanan bu zorlanmaların bireysel kaynaklar ve sosyal destek sistemlerinin yardımıyla aşılması güçleşmekte ve profesyonel psikolojik yardım hizmetlerine gereksinim duyulmaktadır.
ÖZEL KABUL KOŞULLARI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitimde Psikolojik Hizmetler ve Psikoloji Programlarından mezun öğrenciler başvurabilir.
TÜM PROGRAMLARA BAŞVURU İÇİN GENEL KOŞULLAR
Adayların başvuru sırasında,
- Diploma veya Geçici Mezuniyet Belgesinin fotokopisi,
- Transkript fotokopisi,
- ALES Belgesi fotokopisi, (ALES belgesi Tezsiz Programlarda aranmaz)
- Askerlik Durum Belgesi (Erkek adaylar için),
- 2 Adet Vesikalık Fotoğraf
- Nüfus Cüzdan Fotokopisi
- Doktora Programları için Yabancı Dil belgesinin fotokopisi,
Kesin kayıt sırasında,
- Diploma veya Geçici Mezuniyet Belgesinin onaylı sureti,
- Transkript onaylı sureti,
- Askerlik Durum Belgesinin aslı (Erkek adaylar için),
- 6 Adet Vesikalık Fotoğraf
- Doktora Programları için Yabancı Dil belgesi, (Çıktının Enstitüde alınması)
- Öğrenim Ücretinin ilk taksidi,
Doç. Dr. Demet Zafer GÜNEŞ | Bölüm Başkanı |
*** | Üye |
Dr. Öğr. Üyesi Didem ÖZDOĞAN | Üye |
Ergin KORKMAZ | Öğrenci Temsilcisi |
Değerli Mezunlarımız,
Bilgilerinizi güncel tutabilmemiz için, işe girme / iş değiştirme / iletişim bilgileri gibi değişiklikleri Mezun Bilgi Formu üzerinden yaparak İletişim Onayınızı vermeniz bizim için önemlidir. (Formun tahmini tamamlanma süresi 2 dakikadır.)
Eğitim Yönetimi ve Planlaması yüksek lisans programı, mesleki gelişimime yön veren, ufuk açıcı bir deneyim oldu.
Okul müdürü olarak, günlük uygulamalarda karşılaştığım pek çok durumu bu programda kazandığım kuramsal bilgiler ve analitik bakış açısıyla daha etkili biçimde yönetmeye başladım. Özellikle yönetim kuramları,
örgütsel davranış ve liderlik yaklaşımlarına ilişkin dersler, yönetsel reflekslerimi güçlendirdi.
Bu programın en büyük artılarından biri ise hiç kuşkusuz akademik kadrosudur. Alanında yetkin, donanımlı ve birikimlerini içtenlikle paylaşan hocalarımız, yalnızca bilgilerini paylaşmakla kalmayıp bizleri düşünmeye,
sorgulamaya ve üretmeye teşvik ettiler. Derinlikli alan okumaları, sınıf içi tartışmalar ve uygulamaya dönük örneklerle harmanlanan ders içerikleri sayesinde hem kuramsal hem uygulama anlamında çok boyutlu bir bakış kazandım.
Hocalarımızın rehberliği, öğrenme sürecinin her anında yanımızda olduklarını hissettirdi. Bu program, bana ve arkadaşlarıma yalnızca bir yüksek lisans diploması değil; bir Kültür’lü olarak eğitimde fark
yaratma cesareti kazandırdı. Eğitimde liderlik sorumluluğu taşıyan ve bilimin ışığında başarılı bir okul yöneticisi olmak isteyen herkese bu programı içtenlikle öneririm.
Yaşar HARMANDAOĞLU
Ataköy Atatürk Ortaokulu Müdürü
2024 Mezunu
İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması Yüksek Lisans Programı’ndan mezun olmanın mutluluğunu yaşarken, bu süreçte kazandığım akademik birikim ve mesleki donanımın yaşamıma ve kariyerime olan katkılarını içtenlikle paylaşmak isterim.
Program boyunca sunulan nitelikli akademik içerikler ve kıymetli hocalarımızın rehberliği sayesinde, eğitim yönetimi alanında hem teorik hem de örnek uygulamalara yönelik derinlemesine bir bakış açısı kazandım. Eğitim yönetiminde güncel sorunlar, insan kaynakları yönetimi, okul yönetimi, eğitim öğretim liderliği, eğitim ve öğretimde etik, eğitim hukuku gibi konulara ilişkin edindiğim bilgiler, özellikle yürütmekte olduğum okul müdürlüğü görevimde daha da etkili ve
çözüm odaklı bir yönetim anlayışı geliştirmeme olanak sağladı.
Alanında uzman akademisyenlerimizin rehberliğinde yapılan derslerimiz ve konu / durum tartışmaları sadece bilgi edinmeyi değil, aynı zamanda eleştirel düşünmeyi, bilimsel sorgulama yapmayı ve akademik üretime katkı sunmayı da teşvik etmiştir. Bu bağlamda, eğitim sistemine yalnızca bir yönetici gözüyle değil, aynı zamanda analitik düşünen bir araştırmacı olarak bakabilme becerisi de kazandığımı belirtmek isterim.
Eğitimde etik ilkeler, kapsayıcılık anlayışı ve sürdürülebilir kalite perspektifi doğrultusunda daha bilinçli ve reflektif kararlar alabilme becerimin gelişimine, katıldığım bu programın önemli katkılar sunduğu kanaatindeyim. Bu vesileyle, İstanbul Kültür Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimi alma fırsatını elde etmiş olmaktan büyük bir memnuniyet duyduğumu ifade etmek isterim. Süreç boyunca emeği geçen tüm değerli hocalarıma içtenlikle teşekkür ediyorum.
Özlem AZARGÜN
Kültür Koleji Anaokulu Müdürü
2025 Mezunu
Bölüm Başkanı | |
Doç Dr. Demet Zafer Güneş | |
(0212) 498 41 41 | |
d.gunes@iku.edu.tr |